Zajęcia
FORMY ZAJĘĆ
Zabawy dla grupy maluszków są organizowane zgodnie z rytmem indywidualnych potrzeb dziecka.
Posiłki oraz czynności higieniczne o wyznaczonych godzinach
Rodzaje zabaw:
- zabawy paluszkowe i dżwiękonaśladowcze: przy pomocy dłoni i palców tworzone są ilustracje do krótkich wierszyków i zabawnych historyjek (Idzie kominiarz po drabinie, Idzie rak, Ważyła myszka kaszkę, Dwa Michały).
- podczas zabaw dżwiękonaśladowczych wykorzystuje się wierszyki i melodie naśladujące odgłosy z otaczającego świata ( szum wiatru, odgłosy zwierząt, kapanie kropel deszczu)
- dziecięce masażyki wg metody prof. Marty Bogdanowicz - to zabawy relaksujące oparte na delikatnym dotykaniu dziecka - głaskaniu, delikatnym stukaniu i poklepywaniu oraz dmuchaniu. Zabawy te kształtują świadomość własnego ciała i rozwijają wrażliwość dziecka,
- zabawy umuzykalniające metodą Edwina Gordona. Zdaniem Gordona, nauka muzyki powinna przebiegać jak nauka mowy, w sposób naturalny i wpływać na ogólny rozwój dziecka. Ta nowatorska metoda umuzykalniania niemowląt i małych dzieci bazuje na rozwijaniu wrodzonych uzdolnień muzycznych. Zabawy prowadzi się w formie "śpiewanek" i "rytmiczanek", kiedy dziecko tylko słucha, ale także angażuje się w "tworzenie" muzyki, wykorzystując cymbałki, małe instrumenty perkusyjne oraz różne rekwizyty, jak chusty, woreczki z grochem, piłeczki.
- zabawy ze śpiewającym językiem angielskim - dzieci są wprowadzane w świat języka poprzez zabawę, taniec, poznają proste angielskie słowa, osłuchują się z językiem, grają na małych instrumentach perkusyjnych i śpiewają,
- zabawy logopedyczne oraz elementy integracji sensorycznej - zabawy, dzięki którym dzieci poznają otaczający świat całym swoim ciałem i wszystkimi zmysłami. Słuchają, obserwują, badają smakiem i węchem, dotykają. Podczas zabaw wykorzystywane są piłki rehabilitacyjne, dyski sensoryczne, krążki dotykowe, jeżyki do masażu dłoni, lustro logopedyczne.
- zabawy z nauką czytania metodą Glenna Domana, nazywana metodą globalną, gdyż dzieci poznają całe słowa, a nie litery. Polega to na pokazywaniu dzieciom kart ze słowami i odczytywaniu ich, dzieci zapamiętują wygląd słowa, tak, jak obraz.
PLAN ZAJĘĆ
Szczegółowy plan dnia w grupie średniaków i starszaków.
Zabawy w ścisłym powiązaniu z Teorią Wielorakich Inteligencji.
- 7:00- 8:30 - schodzenie się dzieci, zabawy dowolne, zajęcia indywidualne, wyrównywanie deficytów rozwojowych (wykorzystywanie piłek rehabilitacyjnych, dysków sensorycznych, krążków dotykowych, jeżyków do masażu stóp i dłoni)
- 8:30- 9:00 - zabawy sportowe, tory przeszkód, tunele, przygotowanie do śniadania
9:00- 9:30 - śniadanie - 9:30-10:00 - toaleta poranna, zabiegi higieniczne
- 10:00-10:15 - ENGLISH FUN - zabawy z językiem angielskim
- 10:15-10:30 - zabawy logopedyczne (wspierające rozwój mowy)z elementami integracji sensorycznej
- 10:30-11:00 - zabawy matematyczne z wykorzystaniem elementów metody prof. Milana Hejnego - krokowanie do przodu i do tyłu, krokowanie z klaskaniem i liczeniem, liczenie po angielsku
- 11:00-11:30 - zabawy kreatywne, malowanie rączkami, tworzenie inscenizacji, zabawy z wykorzystaniem igloo, magiczne sześciany, nazywanie kolorów (również po angielsku), ćwiczenia z różnymi materiałami i fakturami
- 11:30-11:45 - ENGLISH MUSICAL-zabawy z muzyką, słuchanie piosenek, poznawanie prostych słów i zwrotów angielskich, taniec w rytm muzyki
- 11:45-12:00 - przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne
- 12:00-13:00 - obiad, savoir vivre
- 13:00-15:00 - leżakowanie, aromaterapia, kołysanki
- 15:00-15:15 - toaleta po leżakowaniu
- 15:15-15:30 - podwieczorek
- 15:30-17:00 - zabawy swobodne, zajęcia indywidualne, rozchodzenie sie dzieci
UWAGA!
Plan dnia jest programem autorskimi podlega ochronie zgodnie z przepisami prawa.
---